TS-Sverige's Forum
Welcome to our forum. Feel free to post a message.

Return to Website

Reply
  Forum

Subject:   Re: Re: Re: Re: Re: Förebyggande vid feber
Name:   helena
Date Posted:   Mar 15, 05 - 1:26 PM
Message:   Hej, Vår son fick kramper när han var åtta veckor gammal. Det var små partiella anfall som kom ganska tätt hans första halvår. Sen fick han Infantil spasm vi åtta månaders ålder. Det var förra sommaren och de tog oss inte heller riktigt på allvar. Vi fick ringa flera gånger och säga att vi verkligen trodde att det var Infantil spasm. Till slut fick vi EEG tid. Då det, mycket riktigt var Infantil spasm, sattes Sabrilex in och han var anfallsfri i sex månader. Första gången han fick feber ryckte det bara lite i ena sidan av ansiktet, som tics. Nu vid andra tillfället blev det ju abulans och mycket mer dramatiskt.
Jag upplever att de inte lyssnar när jag beskriver min oro för feberkramper. De säger att de flesta upplever tvärt om, att barn med epilepsi mår bättre och har färre kramper vid feber.
ja, jag vet inte vad jag ska säga. Jag hoppas att det är som du beskriver, att kramperna blir bättre med tiden. Han har ju inga kramper annars. Vi har Sabrilex och Orfiril just nu. Vi håller på att trappa ur Sabrilex och höja Orfiril, Det oroar mig också. Vi får se hur det går. Tyvärr så vill inte vår lille kille ha napp, så en napptermometer kan vi tyvärr inte använda. Ingen utredning har gjorts i vårt fall, men jag tror inte att någon hjärnskada tillkommit. Jag kan inte se någon bakåtgång i hans utveckling. Årsmötet? ska det vara i Göteborg? Jag är osäker på om vi kan åka ner, men vi vet inte ännu. Tack för ditt brev, det är alltid en stöd att "prata" med någon i liknade sits Helena

Reply
  Forum

powered by Powered by Bravenet bravenet.com